perjantai 19. kesäkuuta 2015

Sisustuspohdintaa

Mä asun tällä hetkellä kaksiossa jonka makuuhuone ja olohuone on sisustettu täysin eri tyyleillä. Makkarissa on valkoista, vaaleanpunaista, kukkia ja pitsiä, aika söpöä ja tyttömäistä siis. Olohuoneessa taas on musta pöytä ja hylly, puisista lavoista rakennettu sohva ja hallitsevina väreinä tumma pinkki, violetti ja limenvihreä. Jos mun tuleva kämppä on yksiö niin mun täytyy keksiä jokin keino yhdistää nää kaksi tyyliä, koska aion pärjätä näillä olemassa olevilla huonekaluilla ja tekstiileillä.



 
 
Tämmöisistä palasista mun pitäisi saada kasattua kiva sisustus yksiöön. Nuo valkoiset huonekalut eivät ole ihan täysin samanlaiset kuin mitkä mulla on, mutta yritin etsiä mahdollisimman samannäköiset Anttilan ja Ikean valikoimista. Kollaasin mattokin on erivärinen kuin mulla, mutta en löytänyt kuvaa aniliininpunaisesta versiosta joten tuo saa kelvata.

Haluaisin rakentaa sisustuksen pohjan mustasta, valkoisesta ja puusta. Noiden yllä olevien huonekalujen lisäksi tilaan tulee tietenkin sohva ja sänky, jotka molemmat haluan valkoisina. Sängyn kohdalla tää on helppoa, koska mulla on tälläkin hetkellä valkoinen päiväpeitto mun sängyssä, mutta sohvaa mun pitää miettiä. Sukulaisten tarjoamat sohvat on aivan väärän värisiä, mutta ajattelin jonkun niistä kuitenkin ottaa ja hankkia siihen kivan valkoisen päällisen.


Mun lavoista rakennettu sohva ei pääse uuteen asuntoon, mutta musta olisi kiva kuitenkin käyttää niitä jotenkin sisustuksessa. Niillä saisi kivasti tuotua vähän särmää mun muuten aika Ikea painotteisiin huonekaluihin. Vasemman yläkulman sohvapöytä houkuttelee mua ihan kauheasti, haaveilin semmoisesta jo tähän nykyiseen asuntoon, mutta en sitä kuitenkaan toteuttanut. Myös jonkunlainen tilanjakaja tai sängynpääty voisi olla kiva, ehkä jollain kivalla tekstillä koristeltuna. Nää kuvat ja muita mun mielestä kivoja ideoita lavoilla sisustamiseen löytyy mun We Heart It -kokoelmasta Pallet.

Viimeisen silauksen sisustukselle antaa tekstiilit ja taulut. Verhot mä aion pitää yksinkertaisen valkoisina vaikka noilla mun limenvihreillä ja violeteilla verhoilla saisikin kivasti väriä tilaan. En kuitenkaan halua värien olevan hallitsevia vaan sulautuvan muuten neutraaliin sisustukseen kivasti. Väriä tulee esimerkiksi mun punertavan sävyisestä matosta, muutamasta violettiin taittuvasta sohvatyynystä ja Vincent Van Goghin auringonkukka taulusta. Myös mun kirjat ja valokuvakollaasi on omanlaisensa väripilkku.

Tälläisiä suunnitelmia mulla siis uuden kämpän varalle. Voisi jo ne pääsykoetulokset tulla, että pääsisi järjestelemään muuttoa ja sisustamaan uutta kotia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti