tiistai 30. kesäkuuta 2015

Jännittäviä uutisia ja sisustusta

Mä kirjotin muutama viikko sitten siitä, että tuun luultavasti muuttamaan yksiöön jos pääsen opiskelemaan, se tuntui musta mukavammalta ajatukselta kuin kämppiksen kanssa asuminen. Me oltiin kuitenkin kaverini kanssa mietitty myös sitä vaihtoehtoa, että muutettaisiin samaan asuntoon, koska se tulisi halvemmaksi meille molemmille. Mitään me ei kuitenkaan oltu päätetty, koska kumpikaan ei ollut vielä saanut tietoa kouluun pääsystä.
 
Asuntotarjontaa katsellessani törmäsin kuitenkin kivan näköiseen kaksioon, jonka vuokra oli harmikseni liikaa mulle yksin maksaa, mutta toisen kanssa jaettuna olisi todella edullinen. Mainitsin tästä kaverilleni ja juhannuksena me päätettiin, että yritettään saada tuo asunto meille. Rupesin jo silloin miettimään asunnon sisustamista ja olisin myös halunnut tulla tänne kertomaan ideoitani. Päätin kuitenkin malttaa mieleni, sillä eihän me oltu vielä edes saatu sitä kämppää.
 
Mä laitoin välittäjälle viestiä heti juhannuksen vietosta toivuttuani ja muutaman sähköpostin jälkeen sain sovittua näytön. Viime torstaina mä sitten ajelin äitin ja papan kanssa katsomaan tätä asuntoa ja jättämään hakemuksen. Välittäjä kertoi, että todella moni oli ollut kiinnostunut asunnosta, joten en pitänyt kauhean todennäköisenä sen saamista. Perjantaina mä kuitenkin heräsin siihen, että välittäjä soittaa ja kertoo hyvät uutiset, me saatiin se kämppä. Tämä tarkoittaa siis sitä, että kuukauden päästä mulla on edessä muutto Mikkeliin! Huomenna me mennään allekirjoittamaan vuokrasopimusta ja 15.7. alkaa sitten vuokrasuhde.
 
Kirjoitan lisää ajatuksia toiseen kaupunkiin muuttamisesta myöhemmin, koska nyt mä haluan kertoa vähän sisustuksesta. Me ollaan mun kaverini kanssa sovittu, että mä saan makkkari ja hän olkkarin ja kumpikin sisustaa oman tilansa miten haluaa. Sen lisäksi mä pyysin, että saisin sisustaa keittiön ja kaverillani ei ollut mitään sitä vastaan.

 

Tein taas kollaasin mun ideoista ja tältä se näyttää. Ajattelin pitää sisustuksen pohjan mustavalkoisena ja lisätä sinne joitakin värillisiä elementtejä. Väriä on tulossa itseasiassa aika paljon, mutta sävyt ovat murrettuja joten ne eivät nouse esille niin paljon. Haluan tuoda tilaan ylellisyyttä mustilla ja valkoisilla huonekaluilla ja kiiltävillä pinnoilla sekä maanläheisyyttä murretuilla väreillä ja esimerkiksi puisilla koreilla.

Suurin osa tavaroista mulla on jo valmiina, mutta osa niistä vaatii hieman tuunausta. Lamppu tarvitsee uuden varjostimen, yöpöytä uuden vetimen ja kampauspöytä mahdollisesti uuden päällisen. Näitten lisäksi jotain pientä pitää ostaa ja tässä alapuolella on kollaasi mun Ikean ostoslistasta.

 
Tälläiset on mun suunnitelmat sisustuksen suhteen tällähetkellä, mutta ne tulevat varmasti vielä muuttumaan. Tämä kaikki ideointi on tapahtunut kuvien ja nopea asuntoon vilkaisun perusteella eli on ihan mahdollista, että kaikkia mun suunnitelmia ei voi toteuttaa ainakaan miten olen ne alunperin ajatellut.
 
Nyt mä yritän jättää tämän sisustus haaveilun vähän vähemmälle ja keskittyä pakkaamiseen. Oon sen suhteen vielä aika alkutekijöissä, mutta onneksi tässä on vielä vähän aikaa. Tavaramäärä on vaan niin järkyttävän suuri täällä mun kämpässä, että ihan yhdessä illassa näitä ei pakata.
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti